Nevelőmunkánk célja, feladataink

Célok a Gáyerban

A személyiségfejlesztésben a követelmény- és tanuló-központúság aránytartása mellett:

  • a gyermek bevezetése a közösségbe, a társadalomba,
  • korszerű műveltségtartalom átadása,
  • felkészítés a továbbtanulásra, a jövőre, különös tekintettel a kommunikációs kultúra, a hon- és népismeret, a környezeti nevelés, a tanulási képességek elsajátíttatása, a globális problémák iránti fogékonyság, a testi és lelki egészség középpontba helyezésével.

Feladatok a Gáyerban

A személyiség mindenoldalú fejlesztése, megfelelő, humánus eljárásokkal ismeretátadás, alapkészség-elsajátíttatás tantárgyi órakeretben.

  • A tájékozódó, értelmező és feldolgozó képesség,
  • önmegismerés,
  • problémamegoldó és pozitív gondolkodás,
  • társas kapcsolatok, közösségi normák,
  • pályaorientáció,
  • alkotó, emberséges légkör kialakítása.
  • Tehetségek kibontakoztatásának,
  • gyengébben haladók segítésének,
  • egészséges életmódra, családi életre, emberikapcsolatokra való felkészítés,
  • programok, iskolák közötti átjárhatóság,
  • esélyegyenlőség,
  • mindennapos testmozgás biztosítása.

Anyanyelv

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Anyanyelv

Célok:

  • kommunikáció, az értő olvasás, szövegalkotás, szövegszerkesztés fejlesztése,
  • kifejező, pontos nyelvhasználat,
  • helyes, tetszetős, olvasható írás kialakítása.

Feladatok:Olvasni tanulnak a kicsi elsősök

  • irodalom:
  • tájékozottság a magyar- és világirodalomban,
  • irodalomelméleti, esztétikai és verstani ismeretek,
  • nyelvtan:
  • alapvető nyelvtani és helyesírási ismeretek,
  • szókincsfejlesztés,
  • szabatos, kifejező nyelvhasználat elsajátíttatása.

Matematika

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

MatematikaMatematika óra

Célok:

  • tájékozódás a világ mennyiségi viszonyaiban,
  • matematikai törvények, összefüggések alkalmazása a gyakorlatban.

Feladatok:

  • biztos szám- és műveletfogalom,
  • ok-okozati kapcsolatok megértésének,
  • algoritmusok felismerésének, helyes alkalmazásának,
  • problémamegoldó gondolkodás kialakítása .

Tanulást segítő eljárás:

  • számítógéppel támogatott gyakorlás (BEST program)

Idegen nyelv

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Idegen nyelvek

1-2. évfolyamon:

  • választható, heti fél órában angol vagy német.Német óra a nyelvi laborban

3. évfolyamtól:

  • emelt óraszámban angol vagy német.

5. évfolyamtól:

  • kötelező idegen nyelv heti 2 órában a német,
  • választható második nyelv angol,német,olasz,orosz.

Tanulást segítő eszközök:

  • kiscsoportos foglalkozások,
  • nyelvi labor,
  • oktatószoftverek,
  • autentikus segédanyagok,
  • idegen nyelvű levelezések.

 Informatika

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Informatika-számítástechnikaIsmerkedés a Logo Writer-rel

Választható tantárgy heti 2 tanórában

1-2. évfolyamon: LOGO WRITER (DOS alap).

3-4. évfolyamon: COMENIUS LOGO (WINDOWS alap).

5-8. évfolyamon: Operációs rendszerek, szövegszerkesztés, Internet és multimédia ismeretek. (A tárgyat nem választók 8. o.-ban egy féléven át alapismereteket tanulnak.)

Terészettudományok

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Természettudományok

Biológia:Talán nem is olyan rémisztő a Samu

  • környezetvédelem és egészséges életvitel,
  • az élő környezet változásainak követése,
  • az emberi magatartás következményei.

Földrajz:

  • a környezet és társadalomEgy izgalmas földrajz órán kölcsönhatásai,
  • biztonságos térkép- és földgömbhasználat,
  • a térkép és a valóság kapcsolata.

Kémia:

  • kísérletekre alapozott anyagvizsgálat,
  • környezetvédelmi beállítódás erősítése,
  • a kémia és a gyakorlati élet kapcsolata.

Fizika:

  • jelenségek értelmezése kísérletekkel,
  • fizikai törvények gyakorlati alkalmazása,
  • magyar fizikusok munkássága.

História és társadalomismeret

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

História és társadalomismeret
„ A történelem az élet tanítómestere."

Történelem:

  • változatosság, élményszerűség,
  • többkönyvűség,
  • multidiszciplinaritás: több tudományággal való érintkezés,
  • mentalitástörténeti megközelítés,
  • ökologikus szemlélet,
  • összefüggések feltárása,
  • helytörténet.

Társadalomismeret:

  • gyakorlatiasság,
  • közvetlen személyes megtapasztalás,
  • vitakészség kialakítása és fejlesztése,
  • cél: citoyen; a művelt, öntudatos polgár eszménye,
  • jogok és kötelességek harmonizációja.

 

Technika

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

TechnikaCsak az ujjamat el ne vágjam!

  • Eligazodás a technika világában.
  • Alkalmazható gyakorlati ismeretek készségszintű elsajátítása.
  • Manuális készségek fejlesztése.
  • Műszaki tervezés, rajzolvasás.
  • Technika és környezeti hatásai.
  • Technikatörténet.Tétry Dani a kerékpáros bajnok
  • Anyagok, eszközök megismerése.

Prioritások:

  • háztartási, életviteli és gazdálkodási ismeretek,
  • gyalogos- és kerékpáros közlekedés elmélete és gyakorlata,
  • balesetmentes közlekedéskultúra kialakítása.

Ének-zene

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Ének-zene

Készségfejlesztés:Gabi néni és az énekkarosok

  • hallás- és ritmusérzék kimunkálása,
  • előadási képesség kialakítása.

Zeneművek, dalok:

  • a magyar népi hagyomány ápolása, kiemelve megyénk dallamkincsét,
  • a klasszikus zene értő hallgatása,
  • zenehallgatóvá nevelés.

 

Vízuális kultura

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Vizuális kultúra

  • Változatos, alkotó módszerek, ábrázolási eljárások és technikák megismerése.
  • A mindennapi látványok szépségének, élményének befogadása és átélése.
  • Gondolatok, érzelmek, látványok, élmények alkotó jellegű megjelenítése.
  • Igényes környezet- és tárgyalakítás.
  • Néphagyományok és népművészeti alkotások megismerése, továbbéltetése.
  • Műalkotásokhoz való érzelmi viszony gazdagítása művészettörténeti ismeretekkel.
  • Tömegkommunikáció műfajainak és sajátosságainak megismerése.

Gyógypedagógia

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Gyógypedagógia

Tanulási- és magatartási zavarral küzdők területi ellátása

Sajátosságok:Egy óra az "ELTE"-n

  • kis létszámú csoportok,
  • csökkentett tananyag,
  • lassabb ütem,
  • egyéni haladási tempó,
  • cselekvésbe ágyazott ismeretszerzés,
  • többoldalú szemléltetés,
  • játékos módszerek,
  • mozgásfejlesztés,
  • beszédjavítás,
  • kommunikációformálás,
  • rehabilitáció,
  • társadalmi integráció.

Iskolai sport

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Iskolai sport

Feladatok:A foci még a tornateremben is jó!

  • mozgáskoordináció fejlesztése,
  • mozgás- és játékigény kielégítése,
  • szabadidő hasznos eltöltése.

Színtere:

  • testnevelés órák,
  • tömegsport, házibajnokságok,
  • sportági foglalkozások,
  • aerobic, atlétika, kézilabda
  • asztalitenisz, labdarúgás
  • tartásjavító testnevelés
  • úszásoktatás,
  • sítábor.

Könyv- és médiatár

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |   Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Könyv- és médiatár

Könyvtári állomány:Jó, hogy itt olvasgathatunk!

  • könyv: 6200 db
  • pedagógiai szakirodalom: 3300 db
  • hanghordozó: 166 db
  • videoanyag: 150 db
  • folyóirat: 20 féle

Szolgáltatások:

  • kölcsönzés,
  • tanórák megtartása,
  • irodalomkutatás,
  • versenyek szervezése,
  • Internet,
  • reggeli tanulói felügyelet.

Szakkörök

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |  Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás

SzakkörökSzőni nem is olyan nehéz.

Térítési díj nélküliek:

  • környezetvédelmi,
  • egészségnevelési,
  • rajz,
  • színjátszó,
  • számítástechnika,
  • báb,
  • díszítőművész,Országos hírnévre szert tett bábusaink
  • néptánc-tánc.

Térítési díjasok:

  • segédmotoros kerékpáros,
  • Internet,
  • tárgy- és modellkészítő.

 

Továbbtanulás

[  AnyanyelvMatematikaIdegen nyelv Informatika |  Term.tudományok|   Historia (tört.)|   TechnikaÉnek-zene Vizuális kult.|   GyógypedagógiaIskolai sport|   Könyv és médiatárSzakkörök |   Továbbtanulás ]

Továbbtanulás
előző öt tanév alapjánTovábbtanulók az elmúlt 5 év viszonylatában

  • Az érettségit adó középiskolába felvételizők száma meghaladja az országos átlagot.
  • A hatosztályos gimnáziumi osztályok tanulóinak közel fele gáyeros.
  • A tanulók nemcsak felvételt nyernek, hanem érdemi teljesítményváltozás nélkül tanulnak a középiskolában.