M U N K A T E R V
2000/2001. tanév
(az iskola alapdokumentumai alapján)
1.
Az iskola általános helyzete:
1.1.
Tárgyi feltételek:
Épületek,
termek:
-Fenntartói
döntés alapján egy terem és egy szertár a Szt.Benedek Kat. Általános
Iskola részére átadásra került.
-Alsós
épület alagsorában technikaterem kialakítása megtörtént.
-Az
alsós épület I. emeletén leválasztással nevelői
szoba kialakítására került sor a nyár folyamán.
-Felsős
épület dohányzó nevelőiből technikaszertár került berendezésre.
-Frissítő
meszelések mindhárom épületben megvalósultak.
Feladatok:
Sportudvar
fejlesztése
Internet
hozzáférés a könyvtárban
Kommunikációs rendszer fejlesztése
Tornaterem és öltözők felújítása
Gyógypedagógiai
tagozat épületének tetőzet felújítása
Dohányzóhely
kialakítása
1.2.
Tanulócsoportok száma:
Többségi
tagozat: 24
Gyógypedagógiai
tagozat: 5
Tagiskola
- Mersevát 1
1.3.
Napközis csoportok száma:
Többségi
tagozat: 12
Gyógypedagógiai
tagozat: 2,5
Tagiskola
- Mersevát 1
2.
Létszámok:
Többségi
tagozat: 537 fő
Gyógypedagógiai
tagozat: 59 fő
Tagiskola
- Mersevát 6 fő
2.1.
Tanulói létszámok évfolyamonkénti bontásban:
Többségi
tagozat:
1.o:
65 fő 2.o: 59 fő
3.o: 68 fő
4.o:
91 fő 5.o: 74 fő
6.o: 61 fő
7.o:
56 fő 8.o: 63 fő
Gyógypedagógiai
tagozat:
1.o:
2 fő 2.o: 11 fő
3.o: 8 fő
4.o:
10 fő 5.o: 8 fő
6. o: 6 fő
7.o:
3 fő 8.o: 11fő
Tagiskola
- Mersevát
1.o:
3 fő 2.o: 3 fő
2.2.
Napközis tanulók száma:
Többségi
tagozat: 288 fő
Gyógypedagógiai
tagozat: 48 fő
Tagiskola
- Mersevát 6 fő
2.3.
Menzás tanulók létszáma:
Többségi
tagozat: 124 fő
Gyógypedagógiai
tagozat: 3 fő
Tagiskola
- Mersevát - - -
2.4.
Átlaglétszámok (tagiskola nélkül)
Tanulócsoport:
22,6
Napközis
csoport: 26,5
2.5.
Kötelezőn túli ellátásban részesülő
tanulócsoportok száma:
Emelt
szinten német nyelvet tanuló csoportok száma: 12
Emelt
szinten angol nyelvet tanuló csoportok száma: 4
Német
nyelvet tanuló fakultációs csoportok száma: 5
Angol
nyelvet tanuló fakultációs csoportok száma:
6
Olasz
nyelvet tanuló fakultációs csoportok száma:
1
Informatika-orientációs
csoportok száma:
15
3.
Személyi feltételek (pedagógiai munkát végzők):
A
nevelőtestület létszáma az eredményes pedagógiai
munkához elégséges,
a végzettségek, a többször módosított 1993. évi
tv. a közoktatásról megfelelő.
Tanév
végén, nyár folyamán távozottak:
-Fehér
László áthelyezéssel (Berzsenyi Ált.Isk, Celldömölk)
-Rövidné
Barbalics Andrea áthelyezéssel (Nev.Tanácsadó, Sárvár)
-Lendvay
Istvánné közös megegyezéssel
-Takács
Mária közös megegyezéssel
-Márczi
Győző közös megegyezéssel
-Geiger
Ernőné szerződése lejárt
Tanév
folyamán tényleges munkát nem végzők:
-Németh
Szilvia GYES-GYED
-Wachterné
Zsargó Zsanett GYES-GYED
Tanév
elején érkezettek:
-Csizmazia
Nóra tanítónő
-Geiger
Csilla tanárnő
-Szár
Andrea tanárnő
-Jánosa
Józsefné gyermekfelügyelő
GYES-GYED-ről,
táppénzről munkába állók:
-Zseli
Róbertné
Tanévben
részmunkaidőben dolgozók:
-Fehérné
Gyömörey Katalin
-Gőcseiné
Patonay Zsuzsanna
Tanévben
határozott idejű kinevezéssel dolgozók:
-Szalókyné
Pőcze Nóra -Ferenczyné Horváth Anita
-László
Adrienn -Tamás Gáborné
-Vass
Rita -Geiger Csilla
-Csizmazia
Nóra -Szár Andrea
A
tanévben más közoktatási intézménybe áttanítók:
-Zseli
Róbertné Berzsenyi ÁMK német
-Sipos
Csilla CBG angol
-Bódisné
B.Ibolya Ált. Iskola, Boba fizika
4.
Gazdálkodás:
A
napközis csoportok száma eggyel csökkent, a tanulócsoportoké pedig eggyel nőtt.
Az órakedvezmények a tanórán kívüli tevékenységek számának igényekhez
való pontosabb igazítása, tovább javítja az iskolai gazdálkodás hatékonyságát.
A
pályázaton elnyert összegek és az ehhez kapcsolódó fenntartói vállalások
biztosítják a felújításokat, fejlesztéseket. A pályázati kiírások
nyomon követése, igényes pályázatok elkészítése jelentheti a számottevőbb
fejlesztést.
5.
Pedagógiai munka:
Oktatómunka:
A
továbbtanulási arányok, a versenyeredmények, a nyelvvizsgázók száma alátámasztja
a választott út helyességét.
Nevelőmunka:
Következetesebb
eljárásokkal javítani kell a gyerekek neveltségi szintjét.
5.1.
Feladatok az oktatómunka terén:
Természettudományos
oktatás válságkezelése.
Minőségbiztosítási
rendszer kialakítása.
A
tanulók túlfeszítettségének csökkentése.
A
Pedagógiai program jogszabályi harmonizációja.
Nevelési
terv elkészítése.
Helyi
tantervek kerettantervekbe történő illesztése.
Kistérségi
együttműködés lehetőségének felmérése.
A
tanulók képességéhez mért egyéni ütemű
továbbhaladás feltételrendszerének
biztosítása.
5.1.1.
Tantárgyanként:
Anyanyelv-
és irodalom:
Életkornak
megfelelő leíró nyelvtani ismeretek elsajátíttatása.
A
szövegértés és szövegalkotás képességének fejlesztése.
Szövegalkotás
műfajainak helyes alkalmazása.
Idegen
nyelvek:
A
labor használatának mindennapivá válása.
Párbeszédhelyzetek
alkalmazása.
Új
német helyesírás bevezetése.
Célnyelvi
országok kultúrájának közelebb hozása.
Történelem,
história és társadalomismeret:
Mentalitástörténet
előtérbe kerülése.
A
tantárgyi összefüggések megértetése.
A
múlt és jelen ismeret szorosabb összekapcsolása.
Matematika:
A
világ mennyiségi viszonyaiban való tájékozódás.
Ötletgazdag,
problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
Tanult
matematikai problémák gyakorlati alkalmazása.
BEST
program folyamatos működtetése.
Fizika:
Fizikai
jelenségek értelmezése, megismerése a megfigyeléstől
a
kísérletekig.
A
logikai gondolkodás a lényeglátás,
a
természetvédelem igényének erősítése.
Természettudományok:
(biológia,
egészségtan, földrajz, természetismeret, kémia):
Lakóhely
környezetének alaposabb megismertetése.
Környezetkímélő
életmód igényének kialakítása.
A
szemlélet és magatartásformálás a környezeti nevelésben.
Tanári
és tanulói kísérletek maximális alkalmazása.
Technika
és életvitel:
Közlekedési
ismeretek kiemelt kezelése.
Manuális
tevékenység arányának növelése.
Háztartási
ismeretek tárgyi feltételrendszerének javulásával
párhuzamosan
az átadandó ismeretkör bővítése.
Informatika,
számítástechnika:
Adatvédelem
kiemelt kezelése.
Vírusok
elleni védekezés hangsúlyozása, gyakorlati alkalmazása.
Rajz:
Fantáziavilág
fejlesztése.
Változatos
ábrázolási eljárások ismertetése.
Esztétikai
képesség fejlesztése.
Ének-zene:
Hallás
és ritmikai készség fejlesztése.
A
zenehallgatás igényének kialakítása.
Tájékozódás
a zene múltjában és jelenében.
Testnevelés:
Alsóbb
évfolyamokon a tömegsport óraszám növelésével játék és
mozgáslehetőség
biztosítása, az iskolai versenysport megalapozása.
Tanulói
aktivitás növelése mind a tanórán, mind az azon kívüli
foglalkozásokon.
Alsó
tagozat:
Problémamegoldó
gondolkodás fejlesztése.
Értő,
néma olvasás.
A
tehetséges, gyorsabban haladó, illetve a lassabb ütemben tanulók
munkájának
tanórai összehangolása.
Gyógypedagógiai
tagozat:
A
szóbeli kifejezés készségének fejlesztése.
Sikerélménnyel
a sérült funkciók fejlesztése.
Közvetlen
környezetben való eligazodás segítése.
Tagiskola
- Mersevát:
Beszédkészség
javítása, szókincs gyarapítása.
Önállóságra
nevelés a tanulásban.
Tanulói
írásos munkák tartalmi és esztétikai szintjének emelése.
5.2.
Nevelő, személyiségfejlesztő munka:
Az
egyén helye a közösségben.
Egyén
és közösség kapcsolata.
Beszédkultúra
finomítása.
Magyarságtudat
kialakítása.
A
másság megértetése, elfogadtatása.
Életvezetés
veszélyforrásainak megismertetése, azok elleni védekezés módjainak
bemutatása, értelmes jövőkép feltárása.
Az
iskola klienseinek, együttműködésének
szorosabbá tétele.
Többségi
tagozat:
Tanulók
és osztályközösségek kulturált magatartásának fejlesztése,
betartatása.
Kapcsolatteremtés,
konfliktuskezelés és szociális érzékenység
fejlesztése.
Az
önnevelés lehetőségeinek feltárása, az
eredményes életvezetés
érdekében.
Fogyatékos
tanulók tagozata:
A
kulturált beszéd és magatartás közösségben való alkalmazása.
Egymás
elfogadásának megtanítása.
Napközi:
A
játszószoba és a sportudvar jobb kihasználása.
Étkezésnél
az igényes étkezés megkövetelése.
Tanórán
az írásbeli és szóbeli feladat ellenőrzése.
Könyv-
és médiatár:
Az
Internet hozzáférés folyamatos biztosítása.
A
könyvtári órák és a szabadidő hasznos eltöltésének
optimalizálása.
Ifjúsággondozás:
Az
osztályfőnökökkel való szorosabb együttműködés
és
információáramlás,
ha a tanulói magatartásban, tanulmányi
előmenetelében
és a család helyzetében változás áll be.
Tagiskola
- Mersevát:
A
szabadidő tudatos tervezésének
megismertetése.
A
település iránti tisztelet elmélyítése.
6.
Az iskola működésének célja:
Az
alapító okiratban megfogalmazottak mind igényesebb teljesítése.
Az
iskolahasználók igényeihez való folyamatos alkalmazkodás a jogszabályi
lehetőségeken belül.
7.
Az irányítás és ellenőrzés célja,
feladata:
A
minőségbiztosítási rendszer kialakítása.
Tanórai
fegyelem.
Az
épületek közötti tanulócsoportok mozgásának ellenőrzése.
Munkavállalói
jelenlét pontossága (tanóra, foglalkozás előtt
l5 perccel).
8.
Nevelési értekezletek:
Ősz
folyamán: Pedagógiai és nevelési
program, kerettantervek.
Február:
I.félév értékelése.
Minőségbiztosítás.
Június:
Tanév értékelése a Munkaterv szerint.
8.2.
Szülői értekezletek:
1.és
8. évfolyamon 3 alkalommal.
1.
évfolyamon: szeptember első hete - iskolakezdés.
8.
évfolyamon: december - január - továbbtanulás helyi lehetőségei.
(mint
2-7. évfolyamon)
2-8.
évfolyamon 2 alkalommal.
Október
első és február hónap második felében
osztályközösség
élete és tanulmányi előmenetel.
8.3.
Nyílt napok
Nagycsoportos
óvodások és szüleik részére:
beíratás
előtti időpontban.
Tanulók
szülei részére:
március
hónapban.
8.4.
Fogadóórák:
Minden
hónap harmadik hetének csütörtök délutánján, ha a tárgyhónapban
nincs szülői értekezlet vagy nyílt nap,
azzal a kiegészítéssel, hogy készségtantárgyat tanítók csak
január és május hónapban tartanak fogadóórát.
8.5.
Diákközgyűlés:
Október
utolsó hetének csütörtöki napján délutáni időpontban.
8.6.
Iskolai sportkör közgyűlése.
Szeptember
utolsó hetének csütörtöki napján délutáni időpontban.
8.6.
Osztálykirándulások:
1.évfolyamon:
2001.
májusának első hetében.
2-8.
évfolyamon:
2000.
szeptember 15. és október 10. közötti időpontban.
(Külön
igazgatói hozzájárulással eltérő időpontban
is lehet).
9.
Tanévben működő munkaközösségek és vezetőik:
„felsős”
osztályfőnöki mk. Horváth Lászlóné
„alsós”
osztályfőnöki mk.
Csihar Csabáné
idegen
nyelvi mk.
Kovács Ernő
történelem
mk.
Bene Csilla
magyar
nyelv és irodalom mk. Tóth István
matematika-fizika
mk. Szilvágyiné
Laczi Éva
technika
mk.
Kondics Balázs
informatika-számítástechnika
mk. Bóka Ferenc
természettudományi
mk. Jankó Zoltánné
testnevelés
mk.
Szabó Lóránt mb.
alsós
szakmai mk.
Németh Lászlóné
napközis
mk.
Nagy Márta
ELTE
szakmai mk.
Lampért Gyöngyi
ELTE
osztályfőnöki mk.
Kiss Ödönné
|